Zpoplatnění TweetDecku, který byl dříve zdarma a který hojně využívají firmy a zpravodajské organizace ke snadnému sledování obsahu, by mohlo Twitteru zvýšit příjmy. Firma, kterou vlastní miliardář Elon Musk, má potíže s udržením příjmů z reklamy. Po Muskově loňském převzetí Twitteru mnoho inzerentů pozastavilo své výdaje kvůli obavám, že by mohl oslabit moderování obsahu, anebo kvůli nejistotě ohledně směřování společnosti pod jeho vedením.
Nejnovější oznámení Twitteru regulující přístup k jeho službám přichází jen několik dní poté, co společnost dočasně zavedla limit na počet denně zobrazených příspěvků. Ověření uživatelé si jich mohou zobrazit 6000 denně, neověření 600 a uživatelé s nově založeným neověřeným účtem pak 300 denně. Krok je podle Muska reakcí na to, že stovky organizací ze sítě Twitter „mimořádně agresivně“ extrahují data, což „službu degraduje pro normální uživatele“.
Oznámení vyvolalo na twitteru ostrou kritiku uživatelů a podle odborníků na reklamu podkopalo autoritu nové výkonné ředitelky Lindy Yaccarinové, která nastoupila do funkce minulý měsíc. Jak píše agentura Reuters, nové limity mají obzvlášť velký dopad na mezinárodní zpravodajské agentury, novináře a monitorovací služby, které zobrazují tisíce příspěvků denně.