„Doba se výrazně změnila a bateriových vozů začalo přibývat. Nejdříve na primárním trhu a v tomto a příštím roce se jich spousta objeví i na tom sekundárním. Paradoxně k tomu přispěla i energetická krize. Lidé si ve větší míře začali budovat fotovoltaiky na svých domech, aby byli méně energeticky závislí, a se soláry na střeše jim pořízení elektromobilu nebo třeba plug-in hybridu začíná ekonomicky dávat větší smysl. A to i přes vyšší pořizovací náklady,“ řekl provozní ředitel sítě AAA Auto a Mototechna v ČR Petr Vaněček.
Plně bateriové auto podle Vaněčka sice stále není volbou většiny populace, protože i přes celkem masívní rozvoj dobíjecí infrastruktury je tankování fosilního paliva stále jednodušší a rychlejší než dobíjení. Své zákazníky si auta do zásuvky bez problémů najdou a rychle jich přibývá, uvedl.
Aures Holdings proto spustila činnost specializovaného týmu, který se na elektromobilitu zaměřuje napříč celou skupinou. Zákazníkům nabízí detailní informace o každém konkrétním bateriovém voze, včetně kapacity baterie, reálného dojezdu, procentuální výše zdraví baterie a mnoha dalších informací. Aures má v nabídce stabilně okolo 70 elektromobilů a 500 hybridů.
Ojeté hybridy a bateriové vozy jsou zejména zánovní ojetiny do tří let stáří. U plně elektrických modelů, které se objevují na českém sekundárním trhu, je střední hodnota stáří 2,3 roku, u hybridů je to 2,6 roku. Cena hybridů se v letošním roce drží na mediánu 659.000 korun, což je tříprocentní nárůst oproti loňskému roku. Plně bateriové vozy v meziročním srovnání zlevnily o 9000 Kč na 890.000 korun.
Mezi nejprodávanější ojeté elektromobily patří americká Tesla, ale zájem je i o modely Smart, Kia Soul EV nebo Škody Enyaq.